Чим дитина дорослішає, тим
важче батькам зберігати з нею теплі дружні стосунки. Часто підліток будує стіну
між собою і світом дорослих. Для того, щоб не втратити з ним контакт, батькам
потрібно багато працювати над відносинами в сім’ї і часто вдаватися до різних
психологічних хитрощів. Найпоширеніша проблема, про яку не бажають говорити
діти, це труднощі в школі. Батьки теж досить часто підходять до цього
питання некоректно. Пропонуємо вам 25 способів дізнатися як у дитини справи в
школі, не запитуючи її про це. Звучить дивно? А ви спробуйте!
1. Що доброго сталося з
тобою сьогодні в школі? Що поганого сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Скажи мені, що тебе
сьогодні змусило сміятися?
3. Якби ти міг обрати, з ким
би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?
4. Розкажи мені про найкраще
місце в школі.
5. Яке найдивніше дивне
слово ти почув сьогодні? Чи, можливо, хтось тобі розповідав усіляку дивину?
6. Якби ми запросили твого
вчителя сьогодні до нас у гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?
7. Кому ти сьогодні допоміг?
8. Хтось тобі сьогодні
допомагав?
9. Розкажи мені, що нового
ти дізнався сьогодні?
10. В який момент ти
відчував себе найщасливішим сьогодні?
11. Чи було тобі сьогодні
дуже нудно?
12. Якби іншопланетяни
прилетіли у ваш клас і забрали когось із учнів, кого б ти хотів, щоб вони
забрали?
13. З ким би ти хотів
пограти на перерві з тих дітей, з якими ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось
хороше, що сталося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель
найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше
хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі хотілося
менше робити в школі?
18. З ким би ти в своєму
класі міг вести себе краще?
19. Де ти найчастіше граєш
на перервах?
20. Хто найсмішніший учень у
вашому класі? Чому він такий смішний?
21. Тобі сподобався
сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?
22. Якби завтра ти став
учителем, що б ти зробив?
23. Який
предмет/вчитель тобі найбільше сьогодні сподобався?
24. Якби ти міг помінятися з
кимось у класі місцями, хто б це був? Чому?
25. Розкажи мені три різних
випадки, коли ти використав олівець сьогодні в школі.
ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
- Не залякуйте дітей школою, адже це призведе до небажання дитини йти туди.
Особливо небезпечним це є стосовно боязких, невпевнених у собі дітей.
- ·
Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.
- ·
Суворість і доброзичливість у вихованні дітей повинні бути помірними.
- ·
Сприяйте добрим взаєминам вашої дитини з однолітками, адже за їх
відсутності виникають напруженість і хвилювання, що призводить до появи
відчуття неповноцінності, агресивності. У дитини може сформуватися негативне
ставлення до дітей, до школи.
- ·
Головну увагу при формуванні невимушеності і спілкуванні здорослими
приділяйте сюжетно-рольовій грі (гра в школу, роль учителя).
- ·
Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з однолітками
використовуйте ігри, за правилами яких діти змушеніузгоджувати власні дії для
виконання спільного завдання.
- ·
Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватноїоцінки та
самооцінки, використовуйте режисерські ігри, у яких носія-ми ролей є іграшки
(ляльки, тварини). Дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно
виконуючи різні ролі.
- ·
Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитячеекспериментування,
під час якого діти «відкривають» нові сторони та якості об'єктів, нові знання
сприяють появі нових питань.